REVIEW ze zápasu: FK Komárno-Osíčko : Sokol Hlinsko pod Hostýnem

26.04.2010 21:46

FK Komárno-Osíčko : Sokol Hlinsko pod Hostýnem  1:0  (0:0)

Branka:(75.) Matušů M.

„Přehlídka neproměněných šancí“

V posledním kole základní části okresní soutěže přivítalo mužstvo FK Komárno-Osíčko na svém hřišti „na Rybníčku“ hosty z nedalekého Hlinska pod Hostýnem. Bylo slunné a teplé počasí – čili na první pohled ideální fotbalové podmínky. Náš tým měl před zápasem jediný úkol a ten zněl udržet za každou cenu 3. místo v tabulce a tím tak historicky překonat historický milník v podobě 6. místa ze sezóny 2007/2008.
    Hlavní trenér Ivo Platek měl k dispozici většinu svých hráčů, chyběli jen J. Nevtípil, L. Uhřik a karetní trest si odpykával také D. Klas. Sestava byla trenérem zvolena s citem a ohledem na soupeře, jehož jsme v podzimní části sezóny porazili na jejich hřišti 0:1, kdy jedinou branku zápasu vstřelil na začátku utkání D. Klas. Hosté přijeli v poněkud improvizované sestavě, kdy jim dle pozápasové výpovědi chybělo hned několik kvalitních hráčů, ovšem bez ohledu na tuto skutečnost obě mužstva krátce po 4té hodině vyběhla na hřiště.

Zápas se od prvních minut odvíjel podle naplánovaného scénáře a to nepustit hráče Hlinska přinejlepším ani za polovinu. Naši hráči se plánu chopili iniciativně a již po 2 minutách si vytvořili první slibnou šanci, ta ovšem ztroskotala na špatně načasované přihrávce. Ve 4. minutě byl v pohotovosti hostující brankář a to při střele J. Žejdlíka, jenž trefil pouze připraveného brankáře. Zanedlouho zkoušel pozornost brankáře hostí také R. Vagač, jenže jeho střela se nevešla mezi tři tyče a o dvě minuty později scházely V. Fabiánovi ke gólu decimetry, průnik a zakončení M. Ondrouška z uctivé vzdálenosti si také nenašlo cestu do branky. O dvě minuty později tj. ve 14. minutě jsme zahrávali jeden z kvanta rohů a po jednom z nich měl na hlavně vedoucí branku M. Žejdlík, jenže hostující brankář se asi dobře vyspal.
    Hosté jakoby nehráli, pouze se utkání účastnili. Prakticky se v úvodní čtvrthodině k ničemu nedostali a teprve ve 20. minutě se poprvé na „delší“ dobu usadili na naší polovině. Jejich pobyt měl jako ve většině případech v prvním poločase pouze jepičí život. Po zbytečné ztrátě míče se dva naši hráči řítili na dva domácí stopery, jenže vybojovali pouze roh, ze kterého následně nebylo opět nic. A tak když to nešlo po zemi, tak jsme vytasili naši zbraň – dlouhý aut. Míče se chopil M. Matušů vrhl projektil do velkého vápna, kde si letící balón našel L. Orava, jenže jeho hlavička prolétla těsně nad břevnem. Za dvě minuty byla možnost strhnout vedení na naši stranu, jenže standartní situace J. Žedlíka branku neohrozila. Po pár okamžicích přišla další naše šance a to jmenovitě R. Vagač napálil míč směrem na branku kde letící míč brankář pouze vyrazil a následnou dorážku R. Orla zlikvidoval opět gólman Hlinska.
    Do konce první půle chybělo necelých 10 minut, když na půlící čáře vypíchl míč agilně hrající J. Žejdlík, předložil míč V. Fabiánovi jenž vnikl do vápna a přihrávkou pod sebe hledal někoho ze spoluhráčů, jenže ti byli všude jen ne tam kde být měli. Za zbytek poločasu se nic prazvláštního nestalo jen pár rohů, faulů a nepřesných pokusů o založení útoků a tak se na "poločasový párek" odcházelo za nerozhodného stavu 0:0.

Po přestávce vlétli do zápasu lépe hosté a to hned v první minutě, kdy měli slibnou šanci na hranici ofsajdu, ovšem hostující záložník díky bohu míč nedoběhl. Z následného výkopu a protiofenzívy zmařil naše šance na gól M. Ondroušek, který zaprvé akci zcela zbrzdil a zadruhé šíleným způsobem zmařil, div z něj hosté nevytěžili brejkovou situaci. A tak když to nešlo ve předu tak to klapalo aspoň v zadu. Výborně hrající M. Žejdlík sbíral jednu hlavu za druhou, ve vzduchu absolutně kraloval, nebylo to z jeho strany pouhé bezduché nakopávání balónů na útočníky, ale měl čas také na kreativní zakládání útočních snažení. Ve 49. minutě se při našem tlaku dostal k odraženému míči kousek za polovinou R. Nesvadba, který napálil míč směrem na bránu (z cca. 40 metrů) a jeho hokus-pokus skončil asi 3 metry od levé tyče branky hostí. Od této chvíle hráli naši hráči zakřiknutě, chtěli moc vymýšlet, ovšem hlava chtěla a nohy neposlouchaly, diváky z předvedené hry musely bolet i oči - 10 minut se míč potuloval tam a zpátky – od 16ky k 16ce. Trenér pomalu ale jistě začínal zvyšovat svůj hlas, poněvadž byl hrubě nespokojen s předvedenou hrou svých svěřenců.
    V 16. minutě druhé půl se z naší strany urodila pěkná fotbalová akce. Centr z levé strany sklepl R. Orel na nabíhajícího J. Žejdlíka jež se do míče opřel tvrdě, ovšem opět pouze vyprášil rukavice brankáře, který míč nadvakrát zkrotil. Za dvě minuty se rodila obdobná šance ovšem z jiným zakončovatelem, tentokráte na „lapiducha“ v bráně nevyzrál V. Fabián, jež málem přizabil soupeřova brankáře. Nápor našich barev sílil. Minutu po pokusu V. Fabiána centroval z levé strany M. Ondroušek našel nabíhajícího R. Orla jehož slabý pokus byl sražen pouze na roh. Z následného přetaženého rohu se pokoušel M. Matušů o svůj oblíbený volej, jenže míč kolem něj proletěl jak „Tweety kolem tasmánského čerta“. Za dvě minuty se hosté snažili rozjet kloudnou akci, míč se několikrát zamotal mezi hráčema a následná střela hostujícího záložníka skončila jen v ochranné síti.
    Poté herní tempo upadlo do podprůměru – nervozita a nepřesnost byli hlavní aktéři následujících 8 minut – chyběl klid, nápad, kombinace. Největší šanci jež vybočila ze všednosti spálil V. Hruška, jemuž míč skvěle naservíroval před prázdnou klec J. Žejdlík, jenže v tomto případě zklamal terén a také technika hráče. Ovšem nakonec se naši hráči přece jen dočkali a to ne ledajak ale kuriózně. Běžela 30. minuta a byli jsme nastěhováni na půli soupeře. Na levé straně se po autu dostal opět na míč M. Matušů a jeho „nejhorší centr“ v zápase si za pomocí teče proklestil cestu až za záda jinak výborně chytajícího brankáře hostí – 1:0.
    Poté bylo na hřišti k vidění druhé dějství s názvem „nuda, nuda, šeď, šeď“ jež trvalo cca. 10 minut a v hlavní roli opět nervozita a nepřesnost. Ke konci zápasu již hosté hráli otevřenou hru, kde se našim hráčům naskytovalo čím dál více příležitostí ke skórování – šance se chopil J. Žejdlík jež dobře zatáhl míč po levé straně, kde se dobře uvolnil přes bránícího hráče, jenže jeho centr nenašel v tu chvíli správného adresáta. A tak mohlo udeřit na druhé straně a mohla to být rána smrtící. Pár minut před koncem prošel jako nůž máslem přes 3 hráče hostující útočník a T. Bancik již byl překonán, ovšem dobře postavená tyč zachránila hubenou, ale o to cennější výhru 1:0.
    Po závěrečném hvizdu proběhla děrovačka fanouškům za podporu a fandění v základní části a opět mohl v kabině zaznít vítězný pokřik našeho mančaftu.

Hodně zdaru v nádstavbové části !

Sestava FK Komárno-Osíčko: Bancik T. – Nesvadba R., Šindelek J., Žejdlík M., Matušů M. – Orel R., Vagač R., Žejdlík J., Ondroušek M. – Fabián V., Orava L.